Diverse People Working and Responsive Design Concept

Czy każdy potrzebuje stronę internetową?

Ile razy zastanawiałeś się czy powinieneś zainwestować w stronę internetową? Czy strona internetowa pomoże Ci w rozwinięciu Twojej firmy? Jeśli nadal się zastanawiasz to doskonale trafiłeś. Pomożemy Ci w podjęciu decyzji.

Jakie są podstawowe cele strony internetowej?

Strona www pełni przede wszystkim funkcję informacyjną. Najważniejsze dane na Twojej stronie, to dane teleadresowe: telefon, mail, dokładny adres. Warto zamieścić mapę Google, która nakieruje Twoich klientów do Ciebie. Ważne, aby te dane były zawsze aktualne. Nie zapomnij także przedstawić swojej oferty. To jej atrakcyjność zdecyduje czy pozyskasz nowego klienta.

Może pomóc w pozyskaniu nowych klientów. To w internecie szukamy informacji jaka firma i gdzie świadczy usługi, których szukamy. Dopiero później weryfikujemy czy spełnia nasze oczekiwania.

Promocyjną – Mając stronę internetową sama w sobie będzie formą promocji, ale dzięki niej możemy pójść krok dalej i zdecydować się na marketing online.

Poprawia wiarygodność – Firma, która udostępnia swoje dane adresowe, NIP, nazwisko właściciela wzbudza nasze zaufanie. Ktoś kto chciałby nas oszukać nie upubliczniał by takich danych.

Jest dostępna 24/7. Wiele firm pracuje od poniedziałku do piątku, w określonych godzinach. My często mamy czas na robienie zakupów, szukanie firmy wykonującej konkretną usługę wieczorami i w weekendy, kiedy nie możemy zadzwonić czy pojechać w dane miejsce bo jest zamknięte. Dzięki kontaktowi przez stronę www nie ogranicza nas czas.

Rozszerza teren działalności – chciałeś rozszerzyć swoją działalność, świadczysz usługi, na które nie ma wpływu lokalizacja. Jak inaczej poinformować potencjalnych klientów o swoim istnieniu jak nie przez stronę internetową.

Ułatwia kontakt z klientem. Podobnie jak w przypadku dostępności 24/7, dzięki formularzom kontaktowym, udostępnionym danom kontaktowym, modułom panelu klienta kontakt z klientem zostaje znacznie ułatwiony.

Jakich informacji o Twojej firmie mogą szukać potencjalni klienci?

Opinii i recenzji. Nic nie wzbudza bardziej naszego zaufania do firmy niż opinie znajomych i przyjaciół. W dobie internetu ufamy także opiniom internautów.

Opisów i szczegółów. Zanim potencjalny klient się z Tobą skontaktuje sam może sprawdzić informację na temat Twojej działalności a tym samym już na wstępie sprawdzi czy spełniasz jego oczekiwania.

Możliwości zakupu – zakupy online są coraz popularniejsze, a tym samym zwiększają obszar działalności i zyski firmy

Kontaktu – to najczęściej wyszukiwane informacje na temat firmy. Chcemy szybko uzyskać możliwość kontaktu z firmą

Podczas rozmowy z klientami często słyszymy: „Mam Facebooka, nie potrzebuję strony”. Czy na pewno?Nasza odpowiedź brzmi – potrzebujesz stronę internetową. Dlaczego?

Na Facebooku mnóstwo informacji tak szybko jak się pojawia tak szybko znika. Nasze tablice co chwile zalewają nowe posty, a stare znikają. Nikt nie zagląda do informacji sprzed kilku dni. Liczy się tylko tu i teraz. Często do polubienia strony naszej firmy na Facebooku zapraszamy naszych znajomych. Czy to oni mają zostać klientami naszej firmy? Nie. Lajki nie sprzedają. Owszem dobrze prowadzić stronę na Facebooku, sami do tego zachęcamy, ale klientów należy szukać gdzie indziej.

A teraz wyobraź sobie, że Facebook znika. ( Tak nam też ciężko to sobie wyobrazić ale istnieje takie prawdopodobieństwo ). Razem z nim znikasz z internetu. Nie ma Cię. I co teraz?

Zadaj sobie pytanie, gdzie szukasz informacji o firmie, produkcie itp. Na Facebooku? Nie, szukasz ich w wyszukiwarce. Dobrze wypozycjonowana strona internetowa szybciej pojawi się w organicznych wynikach wyszukiwania i spowoduje uzyskanie informacji przez użytkownika o Twojej firmie niż strona na Facebooku.

Czy nie mając firmy też potrzebuję stronę internetową? Jak najbardziej TAK!

Masz wyjątkową pasję? Pochwal się nią. Może spotkasz ludzi o podobnych zainteresowaniach. Być może stanie się ona Twoim źródłem zarobku, bo zainteresujesz kogoś.

Masz rzadkie umiejętności? Ogłoś to światu, może ktoś szuka właśnie takich osób jak Ty.

Jesteś sportowcem, muzykiem? Dlaczego nie pokazać tego innym. Na pewno potrzebujesz pieniędzy na rozwój i doskonalenie umiejętności. Dzięki stronie internetowej może Cię odnaleźć osoba chcąca pomóc Ci w osiągnięciu sukcesu.

Pytaniem więc nie jest, czy potrzebujesz stronę internetową. Pytaniem jest jaką.

Wyróżniamy różne typy stron internetowych:

  • Strony wizytówki – tzw. landing page. Nieskomplikowane strony internetowe, zawierające podstawowe informacje o firmie. Nie mają podstron. Co nie znaczy, że nie są ciekawe. Bardzo często mają design przyciągający uwagę.
  • Standardowe strony www składające się z kilku podstron. Są bardziej rozbudowane, zawierają więcej danych o firmie niż strona wizytówka.
  • Portale informacyjne – dane zawarte na stronie zmieniają się bardzo często. Na bieżąco informują użytkowników o działaniach firmy i nie tylko.
  • Strony internetowe z niestandardowymi modułami. Głównie dla dużych firm i specyficznych branż. Umożliwiają zakładanie strefy klienta itp.
  • Sklepy internetowe to strony internetowe pozwalające na zakupy online.

Jesteśmy pewni, że po przeczytaniu tego artykułu jesteś zdecydowany na stronę www. Skontaktuj się z nami, a pomożemy wybrać najlepszą dla Ciebie opcję.